München, 17 juli 2012 – Sixt heeft een nieuwe app gelanceerd voor klanten met een Windows 7 smartphone. Klanten kunnen de app gebruiken om auto’s te huren in 105 verschillende landen over de hele wereld. De functies van de app zijn verbeterd, zodat het boekingsproces nog makkelijker en sneller is. De app is te downloaden in de Microsoft Windows Phone Marketplace.

De nieuwe app van Sixt doet natuurlijk veel meer dan het helpen bij het reserveringsproces. Zo laat de locatiezoeker de dichtsbijzijnde Sixt vestiging zien en als de app een vestiging heeft gevonden toont de app het adres, openingstijden en een kaart met een routebeschrijving naar de vestiging. Klanten kunnen via de app ook inloggen op hun Sixt profiel of bedrijfsaccount en zo de gemaakte reserveringen beheren.

Via de app kan ook een reservering worden gemaakt door middel van een QR code. Wanneer gebruikers klaar zijn met het reserveren van een auto, stuurt het systeem een QR code naar hun smartphone en wanneer zij hun auto ophalen hoeven zij alleen maar de QR code te laten scannen bij de Sixt vestiging. Dit zorgt voor minder papierwerk, waardoor klanten sneller de sleutel van hun huurauto in handen hebben.

De nieuwe app is beschikbaar in het Duits, Engels, Frans en Spaans. Nu dat ook de Windows 7 app gelanceerd is, kunnen klanten met alle soorten smartphones gebruik maken van de Sixt app. Een groot aantal extra apps zijn beschikbaar voor iPhone, iPad, Android, Blackberry, Bada en WebOS.